Soms lukt het jouw school niet om het onderwijs te regelen dat bij jou past. Zelfs als er een ontwikkelingsperspectiefOPP staat voor ontwikkelingsperspectief. Het is een plan dat de school maakt als een leerling meer nodig heeft dan de basisondersteuning. In dat plan staat hoe de school de leerling gaat helpen om zich fijn te voelen en zo goed mogelijk te kunnen ler... lees meer... is gemaakt en als je extra ondersteuningAls een leerling meer hulp nodig heeft dan de basisondersteuning die de school biedt, kan hij/zij extra ondersteuning krijgen. lees meer... hebt gekregen, wil dat niet altijd zeggen dat die extra ondersteuning ook goed werkt. Jouw school moet minstens één keer met jou en je ouders hebben besproken of de extra ondersteuning goed werkt. Lukt het school niet om jou passend onderwijsElk kind met een ondersteuningsbehoefte moet in de regio waar hij of zij woont, onderwijs krijgen dat bij hem of haar past. lees meer... te geven? Dan is jouw school handelingsverlegen. Vaak komen er dan gesprekken over hoe het verder moet. Met de mentor of de zorg- of ondersteuningscoördinatorDe ondersteuningscoördinator is in het voortgezet onderwijs verantwoordelijk voor de leerlingenzorg. De ondersteuningscoördinator helpt documenten en voert gesprekken met ouders en leerlingen als er extra ondersteuning nodig is. lees meer... bijvoorbeeld. Het samenwerkingsverbandScholen voor regulier en speciaal (basis) onderwijs die in een bepaald gebied samenwerken om te zorgen voor passend onderwijs in dat gebied. lees meer... kan daar misschien bij helpen. Het is goed te weten dat je altijd recht hebt op onderwijs. Lees hierover meer bij de vraag ‘Ik heb extra hulp nodig. Is de school verplicht mij te helpen?’.